Wpis na blogu — 4 najczęściej popełniane błędy w tekście

wpis na bloga - 4 błędy

Blog to nadal bardzo popularna forma, która pozwala wielu osobom wcielić się w rolę eksperta. Chociaż czasy świetności szafiarek dawno odeszły, to blogi nadal cieszą się ogromną popularnością. Z takiej opcji korzystają bardzo często firmy, które przyjmują rolę eksperta w danej dziedzinie, ale również zwykli użytkownicy Internetu. Co jednak zrobić, aby nasza treść była chętniej czytana?

Wpis na blogu — częste błędy

Nawet jeśli jesteś mistrzem słowa pisanego, a tekst sam w sobie jest porywający i zapierający dech w piersiach, to tekst ten może być przez czytelnika zignorowany. Dlaczego? Przejrzymy listę najczęstszych błędów:

  • mikroskopijny tekst
  • ściana tekstu
  • brak wyróżnień i akapitów w tekście.

Mikroskopijny tekst

Malutka czcionka to prawdziwa zmora wielu stron internetowych. Zamiast eksperckiej wiedzy, jedyne co taki wpis może przekazać to ból oczu, kręgosłupa i napięte mięśnie. Każdy tekst powinien być podany w jak najbardziej przyjaznej formie, aby ludzkie oko mogło bez przeszkód mknąć po słowach. Przecież każda mama przestrzegała przed tym, aby nie siedzieć z nosem w ekranie. No właśnie! Dlatego zadbaj o komfort swoich użytkowników i podaruj im trochę luksusu w postaci odpowiednio dobranego fontu. Najlepszy wyborem jest czcionka o wymiarze 13-16 px.

Ściana tekstu

Chyba każdy użytkownik internetu spotkał się ze ścianą tekstu. Wpisujesz w Google zapytanie o wolne niedziele handlowe, a otrzymujesz odpowiedź w postaci artykułu, w którym na 40 000 znaków jest informacja o tym, czym jest niedziela, czym niedziela handlowa, jaka jest historia handlu, aby na samym szarym końcu dowiedzieć się, że w tą niedzielę zakupów jednak nie zrobisz. Tekst owszem może być długi, ale tylko wtedy, kiedy użytkownik nie zorientuje się, że taki jest. To dosyć dziwne sformułowanie oznacza nie mniej, nie więcej, że tam, gdzie ktoś zadaje proste pytanie, chce uzyskać szybkiej odpowiedzi.

Takie tendencje do przeglądania treści widoczne są zwłaszcza przy blogach kulinarnych. Nim przejdziesz do przepisu na sernik musisz przebrnąć przez godzinną historią o relacji autora z ciastem. Oczywiście każdy ma prawo pisać jak mu się podoba, warto jednak uszanować czas użytkownika. W tym celu pamiętaj o zastosowaniu akapitów i odpowiednich podkreśleń tekstu.

Brak podziału akapitów

Tutaj przechodzimy do jednej z najważniejszych kwestii z punktu widzenia komfortu użytkownika. Zawsze pamiętaj o podzieleniu swojego tekstu na mniejsze akapity i nadaniu im odpowiednich tytułów. Mniejsze akapity wizualnie przekażą komunikat od mózgu, że tekstu wcale nie ma tak dużo. Tym samym użytkownik chętniej zabierze się za lekturę. Odpowiednio sprecyzowane nagłówki, będą też dla niego pewnym drogowskazem z informacją, do czego zmierza dany artykuł i czy warto czytać.

Brak pogrubień tekstu

Artykuły w Internecie czytane są dosyć powierzchownie. Początkowo każdy użytkownik sprawdza długość tekstu. Jeśli jest on za długi, już na tym etapie może zrezygnować z lektury. Jeśli jednak postanowi zostać, najpierw zapozna się z nagłówkami, przeczyta wstęp, aby zacząć chwilę później przeskakiwać akapity.

Nie ma co się tutaj obrażać, że nasz skrupulatnie przygotowany wpis na blogu, nie jest dokładnie przeczytany przez użytkownika. Artykuł ten ma dostarczyć tylko najważniejszych informacji, na których druga strona szuka odpowiedzi. Aby ułatwić to zapoznanie się z meritum tekstu, warto zaznaczyć najważniejsze słowa i stwierdzenia. Takie pogrubienia sprawią, że użytkownik na chwilę zatrzyma się przy słowie i lepiej je zapamięta. Dzięki wytłuszczeniu tekstu można przekazać najważniejszy sens wypowiedzi.

Przykład:

Śmierć bliskiej osoby to bardzo trudny moment w życiu. Dlatego warto skorzystać z pomocy sprawdzonej firmy. Zakład pogrzebowy Hermes w Szczecinie organizuje uroczystości pogrzebowe na Cmentarzu Komunalnym oraz Cmentarzu Zachodnim. Personel zakładu to ludzie z ogromnym doświadczeniem, którzy już od pierwszego telefonu do biura zorganizują całodobową eksportację zwłok oraz udzielą najważniejszych informacji dotyczących organizacji pogrzebu. Kadra firmy Hermes przejmuje na siebie wszelkie obowiązki wynikające z przygotowań do ostatniego pożegnania oraz otoczy rodziny w tym trudnym czasie wsparciem. Z pracownikiem zakładu pogrzebowego można kontaktować się przez całą dobę pod numerem telefonu +48 506 28 88 28.

Już po samym przeczytaniu pogrubionych słów każda osoba wie, czego dotyczy treść i może wyciągnąć najważniejsze wnioski. Widzisz jakie to ważne?

Wpis na blogu — zadbaj o jego wizualną stronę

Nawet najlepiej przygotowany tekst nie jest interesujący, kiedy jest pusty. Warto zadbać o wizualne aspekty w postaci oryginalnych zdjęć, odnośników do innych stron lub filmu. Takie elementy we wpisie pozwolą zatrzymać uwagę użytkownika na dłużej. Dzięki temu twoja strona internetowa będzie bardziej atrakcyjna.

Warto pamiętać, że tekst na firmowym blogu to nie rozdział ulubionej książki użytkownika. Dlatego każdy wpis musi łączyć ze sobą poprawność językową, ale i odpowiednie udogodnienia, które sprawią, że treść będzie bardziej przejrzysta i przyjazna. Unikaj powyższych błędów, a użytkownik za to podziękuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

5 2 głosów
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Kocham twoje myśli, proszę o komentarz.x
()
x