Wizytówka Google Moja Firma – zrób to sam!

wizytówka google moja firma
wizytówka google moja firma

Wizytówka Google Moja Firma zwana również mapką to darmowe i ogromnie przydatne narzędzie. Dzięki wizytówce każda firma może z łatwością dotrzeć do klienta oraz przedstawić swoje dane teleadresowe.

Co to jest wizytówka Google?

Wizytówka Google Moja Firma to narzędzie, które pozwala zaprezentować się danej firmie. Jest ona silnie związana z mapami Google. Działa więc to w dwie strony. Użytkownik może wpisać w mapę Google adres firmy, dzięki temu wyświetlą mu się informacje o miejscach w pobliżu adresu. Po najechaniu na dane miejsce wyświetli mu się pełna prezentacja danego miejsca. Z drugiej strony, jeśli użytkownik wpisze „Kawiarnia Warszawa”, pokaże mu się kilkanaście kawiarni zaznaczonych na mapie Google. W ten sposób każda osoba może przejrzeć wybrane lokale, zapoznać się z opiniami, zdjęciami oraz danymi teleadresowymi. W dużym skrócie wizytówka Google jest skondensowaną formą przedstawienia informacji o firmie.

Wizytówka Google Moja Firma

Każda osoba prowadząca własną działalność powinna zacząć od utworzenia swojej Wizytówki Google Moja Firma. Jest to dziecinnie proste i pozwala w łatwy sposób pozyskać nowych klientów. Dlaczego?

Większość użytkowników w Polsce korzysta z Google jako głównej wyszukiwarki. To właśnie tam wyszukiwane są produkty i usługi. Po wpisaniu danego hasła Google wyświetla najpierw mapę z wizytówkami poszczególnych firm, a dopiero poniżej strony. Bardzo często pierwszy link w mapie będzie wyborem klienta.

Wyszukiwanie Google po wpisaniu hasła Zakład Pogrzebowy Głogów.

Taki wygląd Google widoczny jest przy wpisaniu ogólnej nazwy, jak chociażby „zakład pogrzebowy Głogów”. Jeśli jednak użytkownik chce znaleźć informację o konkretnej firmie i wpisze „Zakład pogrzebowy Arka Głogów”, to pełna wizytówka firmy wyświetli się jej po prawej stronie. Każda wizytówka powinna zawierać informacje takie jak:

  • nazwa firmy, 
  • dane teleadresowe, 
  • oryginalne zdjęcia, 
  • opinie użytkowników, 
  • odnośnik do strony www, 
  • numer telefonu. 
Wygląd uzupełnionej wizytówki w Google Moja Firma

Czy wizytówka Google jest płatna? 

Google oferuje utworzenie wizytówki całkowicie za darmo. Każda osoba może założyć taką wizytówkę zupełnie bezpłatnie i regularnie uzupełniać ją bez obaw o koszty. W internecie wiele firm oferuje odpłatne założenie wizytówki Google Moja Firma. Niektóre nawet posuwają się do tego, aby miesięcznie pobierać opłaty za jej „prowadzenie”. Biorąc pod uwagę łatwość użytkowania mapy oraz prosty dostęp do niej, takie praktyki nie należą do najuczciwszych. Sprawdzone firmy marketingowe, które odpowiadają za pozycjonowanie stron swoich klientów, za wprowadzenie zmian i kontrolę nad mapkami nie pobierają dodatkowych opłat.

Wizytówka Google za darmo

Jak wyżej wspomnieliśmy, wizytówka Google jest zupełnie darmowa, dlatego nie należy się jej obawiać. Sposób utworzenia jej w Google jest bardzo prosty, intuicyjny i nie wymaga znajomości branży IT, aby sobie z tym poradzić. Jest to darmowe narzędzie, z którego chętnie korzystają użytkownicy Internetu, a skuteczność mapek w docieraniu do potencjalnych klientów jest ogromna. Darmowe, skuteczne, intuicyjne i jeszcze raz darmowe! Czy potrzebujesz jeszcze czegoś, co zachęci Cię do założenia wizytówki?

Zakładanie wizytówki w Google – jak to zrobić?

Założenie wizytówki jest bardzo proste. Jedyne czego potrzebujesz to konto w Google. Jeśli już je posiadasz możesz zabrać się za tworzenie swojej mapki.

  1. Wejdź na stronę: Wizytówka Google
  2. W prawym górnym rogu kliknij „Zaloguj się”
  3. W oknie wpisz nazwę swojej firmy.

Po wpisaniu nazwy swojej firmy Google mogą wyświetlić się dwie propozycje:

  • Utwórz firmę o tej nazwie
  • Twoja firma z adresem
Wpisz nazwę swojej firmy i sprawdź, czy nie figuruje już ona w Google.

Jeśli Twoja firma nie wyświetla się w Google Moja Firma

Jeśli Twojej firmy nie ma w propozycjach od Google to klikasz utwórz firmę o tej nazwie. Następnie postępujesz zgodnie z instrukcjami. Podajesz nazwę, adres, usługi, zdjęcia. Google przeprowadzi Cię przez cały ten proces. Postępuj zgodnie z poleceniami i pamiętaj o prawidłowym uzupełnieniu danych.

Wpisz nazwę i podaj kategorię działalności Twojej firmy.
Zaznacz, czy Twoja firma ma biuro stacjonarne.
Wpisz dokładny adres, który będzie wyświetlać się w Wizytówka Google Moja Firma.
Zaznacz dokładnie na mapie, gdzie znajduje się firma.
Poinformuj, czy obsługujesz klientów poza biurem.
Podaj nazwy miejscowości, w któryś świadczysz usługi.
Dodaj informacje teleadresowe.

Ostatnim etapem jest weryfikacja firmy.

Wizytówka Google Moja Firma jest już dostępna?

Jeśli firma wyświetla się w Google, mogą być dwie możliwości:

  • Wizytówka Google ma już właściciela
  • Wizytówka nie ma właściciela

W pierwszej sytuacji, jeśli wizytówka ma już właściciela, wyświetli się komunikat, w której będzie informacja o tym, że ktoś już zarządza daną mapką. W takiej sytuacji należy nacisnąć niebieski przycisk „Poproś o dostęp”. Aktualny właściciel ma trzy dni na danie dostępu do Twojej mapki. Jeśli tego nie zrobi, będziesz mógł zweryfikować swoją wizytówkę.

prawa do mapki
Tak wygląda komunikat o tym, że do danej wizytówki zgłoszono już prawa.

Weryfikacja

Jeśli wizytówka nie ma właściciela, przechodzisz od razu do weryfikacji. Istnieją trzy sposoby weryfikacji wizytówki Google: 

  1. Kod SMS — na podany w wizytówce numer przyjdzie SMS z kodem weryfikacyjnym
  2. Automatyczna sekretarka — na podany w wizytówce numer zadzwoni automatyczna sekretarka, która podyktuje kod weryfikacyjny 
  3. Pocztówka — na podany adres w ciągu 30 dni przyjdzie pocztówka, na której będzie kod weryfikacyjny.

Po weryfikacji swojej wizytówki, od kilku godzin do maksymalnie trzech dni, wizytówka zacznie wyświetlać się w Google. Warto regularnie ją aktualizować i dodawać nowe zdjęcia, informacje i odpowiadać na opinie, aby wyświetlała się najwyżej. Jak widzisz, utworzenie mapy w Google nie jest takie ciężkie ツ

5 2 głosów
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej lubiany
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Adam Z.
Adam Z.
2 lat temu

Fajny i merytoryczny wpis, ale z tego co wiem, Google nie zawsze prosi o weryfikację przy zakładaniu wizytówki, od czego to zależy?

2
0
Kocham twoje myśli, proszę o komentarz.x