Odpicuj swoją wizytówkę Google Moja Firma #2

Wizytówka w Google Moja Firma to narzędzie, które pozwoli w prosty sposób zaprezentować swoje usługi lub produkty w Internecie. Co jednak zrobić, aby wizytówka w Google wyróżniała się na tle konkurencji? Zobacz 5 dodatkowych możliwości, które sprawią, że Twoja mapka będzie jeszcze bardziej atrakcyjna.

Wizytówka Google Moja Firma potrafi zachwycić

Po pierwsze warto poświęcić swojej wizytówce trochę więcej uwagi, aby prezentowała się dużo bardziej atrakcyjnie. Google daje nam spore możliwości, którym się dzisiaj przyjrzymy. Zacznijmy jednak od zalogowania się do menadżera firm, tam będziesz mógł zarządzać wszystkimi wyświetlanymi informacjami. Pamiętaj, że w przypadku wizytówki Google, im więcej, tym lepiej. Dlatego warto wypełnić każde pole. 

Jeśli chcesz zobaczyć, dlaczego warto mieć wizytówkę w Google, jak ją założyć i czy jest to darmowe rozwiązanie, koniecznie przeczytaj poprzedni wpis: Jak utworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Po kliknięciu w rubrykę informacje wyświetlą Ci się możliwość edycji:

  1. Nazwa firmy — w tym polu możesz zmienić nazwę.
  2. Obsługiwane obszary — dodaj informację o miastach, które obsługujesz
  3. Godziny otwarcia — zaznacz, w których godzinach jesteś czynny
  4. Inne godziny — uwzględnij godziny otwarcia dla seniorów, godziny dostawy, pracę onlinę itd.
  5. Dodaj niestandardowe godziny otwarcia — jeśli Twoja firma w poszczególne dni, będzie otwarta w innych godzinach, zaznacz to w wizytówce.
  6. Numer telefonu — podaj telefon, pod którym mogą kontaktować się z Tobą kliencie.
  7. Adres www strony — w tym miejscu wklej link do swojej strony
  8. Link do umówionych usług — dodaj dodatkowy link, pod którym klienci mogą umówić się na wizytę.
  9. Produkty — wymień produkty, które oferujesz
  10. Usługi — wymień usługi, które oferujesz
  11. Atrybuty — w tym miejscu możesz zaznaczyć informację o Twojej firmie.
  12. Opis — dodaj krótki opis prezentujący Twoje usługi lub produkty.
  13. Data otwarcia — pod datę, kiedy Twoja firma została otworzona.
  14. Dodaj zdjęcia — pamiętaj o tym, aby były to oryginalne fotografie dobrej jakości.

Większość osób nie ma problemu z dodaniem zdjęć, informacji o firmie oraz godzin otwarcia. Jednak niektóre z wyżej wymienionych informacji wpływają jeszcze bardziej na poprawę estetyki wizytówki Google, zobacz w jaki sposób!

Atrybuty Twojej firmy

  • Google daje możliwość wyświetlania kilku atrybutów, między innymi:
  • Firma prowadzona przez kobiety
  • Ułatwienia dostępu dla osób na wózkach inwalidzkich
  • Toaleta z dostępem dla niepełnosprawnych
  • Miejsce na wózek inwalidzki
  • Toaleta unisex
  • Miejsce przyjazne dla transgenderystów
  • Przyjazne dla osób LGBTQ+.

Po zaznaczeniu odpowiednich atrybutów w wizytówce wyświetlą się ikonki z informacją o atrybutach.

Atrybuty firmy pokazane zostaną w wizytówce Google w formie graficznej.

Wizytówka Google Moja Firma – zadbaj o opinie

Opinie w Google są bardzo ważne. Jednak Internet nie kończy się tylko na tej słynnej przeglądarce. Wizytówka Google zaciąga również opinie z innych stron, na których pojawiła się ocena Twojej firmy. Dlatego zadbaj o to, aby regularnie odpowiadać na opinie swoich klientów w różnych portalach.

opinie w wizytówce Google Moja Firma
Tak wyglądają opinie w wizytówce Google dla gabinetu medycyny estetycznej Pokojska w Gdańsku.

Opinie w Google — dobra porada

Jeśli chcesz, aby klienci w szybszy sposób mogli wystawić opinie Twojej firmie w Google wyślij im skrócony link do opinii. Możesz to zrobić w menadżerze profilu firmy. Wejdź na stronę główną, znajdź ramkę z napisem „Uzyskaj więcej opinii” i kliknij „Wyślij formularz”. Następnie Google wygeneruje krótki link, który możesz udostępnić poprzez pocztę elektroniczną, Facebook, WhatsApp i Twitter.

wizytówka Google skrócony link do opinii
Tak wygląda wygenerowany skrócony link do opinii.

Pytania i odpowiedzi

Wizytówki Google dają możliwość użytkownikom zadawania pytań. Pod danymi teleadresowymi mieszczą się pytania, które klienci mogą Ci zadać. Pamiętaj o tym, aby regularnie na nie odpowiadać. To dodatkowy atut w wizytówce Google, który pozwoli Ci uatrakcyjnić Twoją wizytówkę.

pytania i odpowiedzi google moja firma
Pytania mogą zadawać wszyscy użytkownicy Google.

Usługi lub produkty w wizytówce Google

Wizytówka Google na telefonie wyświetla również zakładkę z usługami lub produktami. Pochwal się tym, co oferujesz, a użytkownik w łatwy sposób uzyskać informacje na temat oferty. Usługi możesz podzielić na poszczególne kategorie, aby wszystko było jeszcze bardziej czytelne.

Bezpłatna prezentacja produktów w Google to kolejne dobre rozwiązanie, które zwróci uwagę Twoich klientów. Największym atutem prezentacji produktów jest możliwość dodawania do nich zdjęć.

Do każdej wizytówki możesz dodać link do umówienia wizyt, usług, menu oraz odnośnik do złożenia zamówienia. Z przyczyn oczywistych dwie ostatnie opcje dostępne są tylko dla restauracji. Jeśli jednak nie masz baru to i tak się nie poddawaj. Dodaj link do umówienia usług.

wizytówka google moja firma dodatkowy link
Dodatkowy link, który prowadzi do podstrony z kontaktem.

To tylko kilka prostych zmian, które sprawią, że wizytówka w Google Moja Firma będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Opcji jest sporo, wystarczy poświęcić im parę minut, aby wizytówka jeszcze bardziej przyciągała uwagę potencjalnych klientów.

5 2 głosów
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej lubiany
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Adam Z.
Adam Z.
3 miesięcy temu

Właśnie zastanawiałem się skąd w niektórych mapkach takie symbole. Już teraz wiem, dzięki ????

2
0
Kocham twoje myśli, proszę o komentarz.x
()
x