Google Trends to proste narzędzie wykorzystane nie tylko przez copywriterów i specjalistów od marketingu, ale również naukowców, profesorów i osób zajmujących się sondażami wyborczymi lub giełdowymi. Post ten jednak nie będzie instrukcją dotyczącą tego, jak przewidzieć numery lotka przy najbliższej kumulacji, ale podpowie Ci, jak korzystać z Google Trends, abyś wiedział/a, o czym pisać, aby to się czytało.
Google Trends — co to jest?
Google Trends to narzędzie, które analizuje frazy wpisywane przez użytkowników Internetu do wyszukiwarki. Na tej podstawie pokazuje popularność danego tematu oraz liczbę wyszukiwań na przestrzeni danego okresu i w wybranym regionie. Można to sprawdzić na przykładzie, jakim jest hasło Święto Zmarłych. Po wpisaniu tych słów pokaże się wykres z wyszukiwaniami na przestrzeni roku. Jak widać, zakres 100 osiągnięty został w listopadzie. W innych miesiącach jest znaczny spadek, co oznacza, że z tematem o wyborze trwałych zniczy najlepiej powstrzymać się w kwietniu.
Wyniki te dostosowują dla poszczególnych województw w Polsce. Skala wyników opiera się od 0 do 100. Im mniejsza cyfra, tym gorsze zainteresowanie daną frazą. Google wyświetla zainteresowanie według podregionu. Dzięki temu można zobaczyć, w którym województwie dana fraza cieszyła się największym zainteresowaniem.
- 100 – wyniki wyszukiwanie najwyższe
- 50 – wyniki wyszukiwania o połowę mniejsze
- 0 – brak zainteresowania poszczególną frazą.
Poznaj również inne genialne narzędzie od Google: Wizytówka Google Moja Firma – zrób to sam!
Poniżej przedstawiona jest tabela z pytaniami dotyczącymi hasła, które zyskują popularność. Jeśli szukasz tematu do napisania na branżowego bloga, warto skorzystać z sugestii od Google. W przypadku Święto Zmarłych jest to:
Porównaj hasła ze sobą
Narzędzie od Google daje możliwość porównania ze sobą poszczególnych fraz. Wystarczy kliknąć + Dodaj porównanie, aby wykres pokazał częstotliwość wyszukiwania wybranych haseł.
Sprawdź najpopularniejsze tematy
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest znalezienie tematu, który w danym dniu jest najczęściej wyszukiwany. W tym celu wystarczy kliknąć rozwijane menu po lewej stronie i zaznaczyć najpopularniejsze tematy. Strona wyświetli dwie zakładki: dzienne trendy wyszukiwania i wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Dodatkowo można wybrać kraj, dla którego mają być pokazane wyniki.
Jak widzisz narzędzie od Google jest bardzo przejrzyste i intuicyjne. Chociaż na rynku dostępnych jest szereg płatnych programów, które wyniki mogą pokazywać w sposób jeszcze bardziej szczegółowy, to Google Trends jest narzędziem wartym bliższego poznania.