Google Trends – czy umiesz wykorzystać jego potencjał?

Google trends - jak działa

Google Trends to proste narzędzie wykorzystane nie tylko przez copywriterów i specjalistów od marketingu, ale również naukowców, profesorów i osób zajmujących się sondażami wyborczymi lub giełdowymi. Post ten jednak nie będzie instrukcją dotyczącą tego, jak przewidzieć numery lotka przy najbliższej kumulacji, ale podpowie Ci, jak korzystać z Google Trends, abyś wiedział/a, o czym pisać, aby to się czytało.

Google Trends — co to jest?

Google Trends to narzędzie, które analizuje frazy wpisywane przez użytkowników Internetu do wyszukiwarki. Na tej podstawie pokazuje popularność danego tematu oraz liczbę wyszukiwań na przestrzeni danego okresu i w wybranym regionie. Można to sprawdzić na przykładzie, jakim jest hasło Święto Zmarłych. Po wpisaniu tych słów pokaże się wykres z wyszukiwaniami na przestrzeni roku. Jak widać, zakres 100 osiągnięty został w listopadzie. W innych miesiącach jest znaczny spadek, co oznacza, że z tematem o wyborze trwałych zniczy najlepiej powstrzymać się w kwietniu.

Google Trends popularne frazy
Wyniki wyszukiwania frazy Święto Zmarłych w Google Trends na przestrzeni roku.

Wyniki te dostosowują dla poszczególnych województw w Polsce. Skala wyników opiera się od 0 do 100. Im mniejsza cyfra, tym gorsze zainteresowanie daną frazą. Google wyświetla zainteresowanie według podregionu. Dzięki temu można zobaczyć, w którym województwie dana fraza cieszyła się największym zainteresowaniem.

  • 100 – wyniki wyszukiwanie najwyższe
  • 50 – wyniki wyszukiwania o połowę mniejsze
  • 0 – brak zainteresowania poszczególną frazą.

wyszukiwanie wyników w Google
Wyszukiwania Google Trends dla poszczególnych województw.

Poznaj również inne genialne narzędzie od Google: Wizytówka Google Moja Firma – zrób to sam!

Poniżej przedstawiona jest tabela z pytaniami dotyczącymi hasła, które zyskują popularność. Jeśli szukasz tematu do napisania na branżowego bloga, warto skorzystać z sugestii od Google. W przypadku Święto Zmarłych jest to:

podobne zapytania w Google Trends
Podobne zapytania w Google Trends

Porównaj hasła ze sobą

Narzędzie od Google daje możliwość porównania ze sobą poszczególnych fraz. Wystarczy kliknąć + Dodaj porównanie, aby wykres pokazał częstotliwość wyszukiwania wybranych haseł.

porównywanie fraz
Porównanie fraz w Google Trends.

Sprawdź najpopularniejsze tematy

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest znalezienie tematu, który w danym dniu jest najczęściej wyszukiwany. W tym celu wystarczy kliknąć rozwijane menu po lewej stronie i zaznaczyć najpopularniejsze tematy. Strona wyświetli dwie zakładki: dzienne trendy wyszukiwania i wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Dodatkowo można wybrać kraj, dla którego mają być pokazane wyniki.

najpopularniejsze wyszukiwania
Najpopularniejsze tematy w Google Trends.

Jak widzisz narzędzie od Google jest bardzo przejrzyste i intuicyjne. Chociaż na rynku dostępnych jest szereg płatnych programów, które wyniki mogą pokazywać w sposób jeszcze bardziej szczegółowy, to Google Trends jest narzędziem wartym bliższego poznania.

5 1 głosować
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Kocham twoje myśli, proszę o komentarz.x
()
x