Instagram — poznaj 7 złotych zasad

Instagram - 7 złotych zasad

Instagram jest rewelacyjnym narzędziem, przy którego pomocy możemy pokazać nie tylko swoje hobby i zainteresowania, ale również produkt lub usługę. Chociaż wielu osobom wydaje się, że na IG mogą wybić się wyłącznie zdjęcia zabawnych zwierząt i fotki czyjegoś jedzenia, to takie myślenie jest błędne… w pewnym stopniu.

O czym będzie Twój profil na Instagramie?

Tworząc Instagram, warto zastanowić się nad tym, jaki ma mieć on charakter. Jeśli pragniemy mieć miejsce w Internecie, które będzie naszym prywatnym pamiętnikiem, ze spokojem możemy zignorować wszystkie porady insta guru. Jeśli jednak profil na Instagramie ma służyć nam do promocji siebie, swojej usługi, produktu lub naszej pasji, warto do tematu podejść poważnie.

Instagram jest narzędziem biznesowym, które daje dużo możliwości. Aby jednak nasze posty nie zagubiły się między kichającym kotkiem a rozkosznym bąbelkiem celebrytki, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań oraz ustalić sposób prowadzenia Instagrama.

Bardzo ważne jest to, aby wiedzieć, że nie ma uniwersalnej zasady na sukces dla każdego. Inne zasady w prowadzeniu Instagrama będą dla sklepu z ręcznie robioną ceramiką, a inne dla kogoś, kto chce pokazać swoje hobby. Mimo wszystko każdy dobry profil na Instagramie opiera się na tych samych fundamentach.

Jaki jest cel twojego profilu na Instagramie?

Jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty, to twoim celem będzie ich sprzedaż. W takiej sytuacji wstawianie codziennie zdjęć Twojego talerza ze śniadaniem może nie być atrakcyjne. Jeśli jednak chcesz pokazać swoją dietę i zdrowy styl życia, takie instastories może być strzałem w dziesiątkę. Zastanów się nad tym, jakie profile o podobnej tematyce Ci się podobają i co najbardziej przykuwa Twoją uwagę. Następnie postaraj się zaplanować wpisy, które przyciągną Twoich odbiorców.

Planuj swoje wpisy

Instagram nie jest miejscem, w którym można pozwolić sobie na spontaniczność. Dobrze jest zaplanować wpisy, które mają się pojawić wraz z datą i godziną opublikowania. Dzięki zaplanowaniu trzech wpisów w tygodniu można być spokojnym, że na Twoim profilu nie zacznie być cicho. Regularność jest bardzo potrzebna, gdyż pokazuje, że profil żyje i jest ciągle aktualizowany.

Instagram pozwoli Ci promować swój biznes lub markę osobistą.

Daj siebie polubić

To chyba jedna z najważniejszych zasad, którą powinien respektować każdy użytkownik Instagrama. Siłą wielkich kont nie są zdjęcia, współprace, czy ładna buzia. Bardzo ważne jest to, aby polubić danego twórcę. W takiej sytuacji warto dodawać gadane instastories, w których pokazujemy swoją twarz, dzielić się naszymi emocjami, przemyśleniami na dany temat. W ten sposób pokażemy, że jesteśmy prawdziwymi ludźmi, damy innym przestrzeń do dzielenia się swoimi wrażeniami, a tym samym zaczniemy budować silne i trwałe relacje z odbiorcami.

Instagram to ludzie nie cyferki

Przyjęło się, że na Instagramie najważniejsza jest liczba obserwujących. To bardzo często sprawia, że w akcie desperacji niektórzy użytkownicy wykupują obserwujących. To jeden z najgorszych pomysłów, a jednocześnie największa krzywda, jaką można zrobić swojemu profilowi. Tysiące obserwujących to duży kontrast z kilkoma serduszkami i jednym komentarzem pod zdjęciem. Jeśli zależy Ci na płynności Twojego profilu oraz sprzyjających algorytmach, dbaj o to, aby Twoi obserwujący byli aktywnymi użytkownikami. Co więcej, kilka razy w roku warto przejrzeć swoich obserwujących w celu usunięcia nieaktywnych lub podejrzanych profili. Instagram porównuje liczbę obserwujących do stopnia zaangażowania. Jeśli będą zbyt duże rozbieżności, może on usuwać zasięgi.

Estetyka to nie wszystko

Kilka lat temu piękne zdjęcia mogłyby wystarczyć. Dzisiaj sama estetyka nie wystarcza. Liczy się angażująca treść, ciekawe tematy, coś, co zachwyci lub poruszy. Niektóre profile na Instagramie cieszą się ogromnym zaangażowaniem, mimo że ich feed składa się z zupełnie niepasujących i niedopracowanych zdjęć.

Pamiętaj jednak, że Instagram jest głównie aplikacją wizualna. Większość użytkowników skroluje same zdjęcia i nie czyta opisów. Aby to zrobili, musi ich coś zainteresować. Dlatego warto dać pierwsze zdanie, które zachęci ich do rozwinięcia wpisu. Ważne jest też to, aby do wpisu na Instagramie nie podchodzić jak do szkolnego wypracowania. Tekst powinien być krótki i zawierać najważniejsze przesłanie. Jeśli masz ochotę się rozgadać, możesz zostawić informację o tym, że na blogu jest więcej informacji na dany temat. Struktura wpisu powinna wyglądać mniej więcej tak:

  • Pierwsza linijka, która zaciekawi
  • angażująca treść (pamiętaj o robieniu odstępów),
  • pytanie angażujące.

Flaki z olejem się nie sprzedają

Nie ważne, czy prowadzisz profil sprzedażowy, usługowy, opisujesz swoje pasje, czy recenzujesz kosmetyki, zasada jest zawsze ta sama — flaki z olejem się nie sprzedają. Tworząc wpis, stwórz go tak, żeby zainteresować i dać się polubić.

Przykład 1:

Firma X to prestiżowy sprzedawca na rynku tekstylniczym. Nasze skarpetki cieszą się dużą popularnością wśród mieszkańców Krakowa i okolic. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, wprowadziliśmy do oferty skarpetki bezszwowe, które są odpowiednie dla diabetyków. Korzystając z naszych usług, mają Państwo gwarancję satysfakcji.

Śpisz? Jeśli udało Ci się dobrnąć do końca, to gratulujemy. Powyższy tekst jest przeładowany nudnymi i nic niewnoszącymi frazesami, które dają poczucie, że osobie po drugiej stronie ekranu najzwyczajniej się nie chce. A gdyby tak urozmaicić ten wpis?

Przykład 2:


Prezent (nie) tylko dla grzecznych

Nasze skarpetki to świetny pomysł na prezent dla grzecznych i tych trochę mniej. Zapomnij o nudnych szarych skarpetach i podaruj bliskiemu bardziej odpicowaną wersję tego tradycyjnego prezentu.

Które skarpetki chcesz znaleźć pod choinką?

Prawda, że taki rodzaj wpisu jest ciekawszy? Jest krótki, zadaje angażujące pytanie, wzywa do działania oraz angażuje do rozmowy.

Podsumowując najważniejsze w prowadzeniu Instagrama, jest autentyczność oraz Twoje zaangażowanie. Pamiętaj o regularności, buduj zaangażowaną społeczność i nie wymagaj od siebie za dużo. Budowanie swojej marki trwa, dlatego na wymagany sukces i cel trzeba sobie zapracować.

5 3 głosów
Oceń artykuł
Subskrybuj
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej lubiany
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Wielbiciel redaktorki
Wielbiciel redaktorki
1 miesiąc temu

Pięknie napisane!

Olka
Olka
1 miesiąc temu

Przejrzysty i merytoryczny tekst. Liczę na dalsze arty w podobnej tematyce 😉

Ohonka
Ohonka
25 dni temu

Spoko opcja z tymi przykładami! Petarda tekst

3
0
Kocham twoje myśli, proszę o komentarz.x
()
x